måndag 4 augusti 2008

Bra fjällfiske, nu blir det fjällvandring!

Idag är jag hemma och "vänder". Ska ta hand om den fångade fisken, ja det blev både rödingar och öring i fin matstorlek. Jag fick också min största öring på fluga, 43 cm, kanske 9 hg. Släpfluga! Det var roligt och spännande att hantera både båt, åror och flugspö innan öringen låg i båten! Idag har tiden gått till att också plocka ur ryggsäcken, sortera prylar, tvätta och ta hand om fiskegrejorna.

Som alltid hade vi mycket trevligt med god mat och dryck. För att inte tala om kamratskapet! Hårt och vänligt, uppfostrande:-). Och vilken miljö, solen sken i tre dagar. den sista natten och dagen efter när vi skulle gå till bilen regnade det, tätt men inte häll! Nästa år blir det samma ställe, samma procedurer förhoppningsvis lika bra väder och fiske.

Nu ska jag packa om för sex dagars ensamvandring i jämtlandsfjällen. Och en avstickare på några dagar i Norge. Första gången jag går så många dagar ensam och så långt. Dock övertygad om att det ska gå bra. Det finns ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder!

Imorgon ska jag äta middag på Blåhammaren och sedan blir det Storerikvollen, Nedalshytta, Helags, Sylarna och avslutning på Storulvån, drygt 100 km vandring, På leder som säkert ger många nya bekantskaper. Så nu kommer det nog att dröja en vecka innan bloggen har något nytt att berätta.

För övrigt har en av sommarens största händelse varit inköpet av digitalkameran. Vilka bilder; från fiske och allt annat som jag gjort. Kul. När jag designar om bloggen kommer jag att kunna visa bra bilder.

Inga kommentarer: