torsdag 9 oktober 2008

Heja AF-chefen!

Arbetsförmedlingen fick för en tid en ny chef, Angeles Bermudez-Svankvist. I dagarna har hon mycket att tänka över och se till att få saker gjort. Samtidigt måste hon som chef också ta itu med frågorna om arbetsförmedlingens framtid. Och därför har jag skrivit ett brev till henne idag.

Hon har ju nu offentligt uttryckt en önskan om ”frihet att flappa mellan åtgärderna”. Hon har också sagt att Arbetsförmedlingen ”har verktygslådan men att det är svårt att flytta runt verktygen”. Precis det som jag och min (c)-kollega i Krokoms kommun, Maria Söderberg, för drygt en månad sedan skrivit om till arbetsmarknadsministern.

Det är inte varje dag jag hittar en meningsfrände bland alla svenska generaldirektörer. Allra minst AF-chefen!

För övrigt så har det varit en dag som gett mig mycket tid att läsa; tidningar, tidskrifter som PM och allehanda andra typer av dokument. Det är tyvärr inte varje dag som ger sådana möjligheter! Och ikväll ska jag, efter mötet med kommunens Demokratiberedning, läsa vidare i boken om Wille Forsberg, veteran i Stockholms stadshus,ja också i landstinget.

Inga kommentarer: