söndag 28 september 2008

Vackert och varmt på väg till Tyresta


Det blev en skön promenad till Tyresta Nationalpark. Värmen resulterade, trots blåsten, att den varma tröjan åkte av och jag gick i skjorta och väst. Tröjan åkte inte på förrän senare på eftermiddagen.
Många människor hade sökt sig till nationalparken, unga som gamla, enskilda som, par, med eller utan barnvagnar.Jag köpte min kaffe med mjölk och ett gott tilltugg, ett slags muffin med choklad och coscos. Gott, men kanske inte så näringsriktigt. Sån´t måste man ibland bortse ifrån, tycker jag. Det blev en lång fikapaus. Jag skulle ju kombinera kaffedrickandet med att läsa hela söndagens DN.
Allehanda aktiviteter upptog folks intresse. En flicka, eller var det en pojke?, det var så långt ifrån platsen där jag stod, hade fått full fart på sin drake. Du ser den på bilden ovan vaja i vinden.
För övrigt konstaterar jag att svenskarnas förtroende för välfärdssystemen sviktar. Det är Folksam som i samarbete med Synovate genomfört undersökningen "Välfärdsbarometer 2008". Kanske jag återkommer i bloggen kring undersökningen och dess resultat.

Inga kommentarer: