torsdag 25 september 2008

En mötesfri dag?

Tänk vá härligt ändå livet kan vara. En till synes sammanträdes- och mötesfri dag. Så blir det dock inte, det vet jag av erfarenhet. Det finns både ett och annat samtal som får formen av "möte" men som inte är bundet till just denna torsdag. Tex. hur det ligger till med olika ärenden och frågor som ska upp till beslut inom kort.

För min del handlar det bl.a. att som ordförande ta itu med planeringen av Demokratiberedningens arbete. Vi går ju in i nästa fas, nämligen hur kommunen kan främja medborgarnas deltagande i ett aktivt civilsamhälle. En jätteviktig uppgift. Extra roligt är att det inte finns någon kommunal kommitté (liknande) i Haninge som arbetat med den uppgiften. Det betyder att vi kommer att plöja nya spår, en utmaning så god som någon.

Men en hel del tid går till att läsa. Ett viktigt dokument att läsa är förstås regeringens budgetproposition. Vad regeringar föreslår eller avstår från att föreslår får naturligtvis effeekter för oss i kommunSverige. Så det gäller att hålla koll!

För övrigt kan jag berätta att gårdagens utfrågning av centerkandidater till nästa års Europaparlamentsval var en bra tillställning. Du kan läsa mer på min blogg RaymondIEuropa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är fantastiskt att ha en dag utan planerade möten. Då har man ju tid för de spontana möten som ibland bara känns störande.

Raymond Svensson sa...

En del viktiga nöten är ju oplanerade. Kanske det som gör dem viktiga? För min del är det ofta så.