tisdag 3 februari 2009

Mycket idag

Kommer denna tisdag att bli som många andra tisdagar? Många spännande möten, planerade som oplanerade? Träffa någon person som jag inte träffat/samtalat med förr?

Ja inte vet jag i skrivande stund. En sak vet jag - tandvärken tränger på. Och tandläkaren har en tid ledigt nu på morgonen, fick jag veta när jag ringde. Ett återbud från en annan patient som jag nu kan glädja mig åt. Förresten gläds jag inte åt att besöka tandläkaren. Har lite "ågren", minst sagt. Staffan, min tandläkare, har dock lärt sig att ta hand om sådana som jag, ty jag är ju inte ensam om att mycket motvilligt besöka tandläkaren. Även om syftet ärmycket gott..

Så dagens första möte, med "demokratiarbetare" i några av länets kommuner, får jag tyvärr stå över. Tandhälsan måste gå före. Men nätverket kommer att träffas flera gånger så jag får flera möjligheter att delta.

Eftermiddagen är inbokad för flera möten. Bl.a. beredning av kommande sammanträden av stadsbyggnadsnämndens sammanträde i mars, aktuella frågor i kommunens internationella arbete och viktiga frågor för skärgårdsstiftelsen. Och ikväll träffas ledarna för Centerpartiet i Södertörnskommunerna.
En vanlig dag alltså, nästan!

Inga kommentarer: