tisdag 22 januari 2008

Är starten svårast?

Ja nu är jag på gång med min blogg. Det efter många stunder av funderingar. Kanske en hemsida är bättre? Nej, nu är jag med i bloggarnas sällskap. Och jag hoppas naturligtvis att kunna berätta vad jag känner och tycker om Livskraft och politik.


Ja livet är ömt och måste vårdas. Till det behövs energi. Och för min del så är bl.a. politiken min energikälla: Att få vara med och förändra, stärka människors möjligheter att växa och bidra till att skapa möjligheter.


Politiken är ju vad vi gör den till. Att knyta näven i fickan och inte engagera sig är ett dåligt sätt att bidra. Samhället blir inte bättre för att många ställer sig vid sidan om och låter få bestämma. Tvärtom!


Livskraft får jag också av att vara i de svenska fjällen. Som har mycket gemensamt med tex. skärgården - vidderna, vyerna och känslan av sammanhang. Och tänk dig sedan detta i kombination med fiskespöet, linan och kroken - kommer linan att sträckas? Vilken fisk har huggit? Kommer jag att kunna landa fisken? Spänning i kombination med vackra naturupplevelser ger också kraft åt mitt liv.

Vad ger ditt liv kraft?

1 kommentar:

Jonas Rask Samuelsson sa...

Välkommen till bloggosfären!