tisdag 22 april 2008

Dröm i uppfyllelse?

Invånarna i Haninge har ingen lokaltidning, inte heller lokalradio eller TV. Vi har Mitt i Haninge som kommer en gång i veckan. Radio Haninge är en uppskattad närradiostation. I övrigt är det mörkt! Det är skillnad mellan det jag var van vid när jag bodde i Bollnäs, tre lokala dagstidningar!

Nu kanske det blir ljus i mediamörkret! En webb-baserad "tidning" kanske kommer att finnas för oss Haningebor om ett tag. Hur länge vi får vänta vet jag inte i skrivande stund, men den som väntar på något gott .......

Häromdagen filmades kommunens politiska ledning. Det ska bli vinjetten till .... sa en något hemlighetsfull fotograf och alltiallo, Helene.

Kanske också webb-tidningen kan bli ett viktigt verktig i kommunikationen, dialogen mellan invånarna och kommunen? Ja diskussioner pågår om detta.

Tänk om många Haningebor/företagare vill och kan bli "filmstjärnor" i en egen lokal kanal!

2 kommentarer:

göran sa...

Hej Raymond,
det finns ju redan en webbtidning för Haninges skärgårdsdelar: www.skargardsbryggan.com som uppdateras dagligen, 365 dagar om året och har gjorts det i 11 år. Har du missat den?
På www.skargardsbryggan.com finns också en sökmotor där du med ett enkelt sökord kan få upp alla artiklar, rapporter, remisser och förslag som vi publicerat under våra elva år. På Ornö, t ex får man 273 träffar. Kan kanske vara till nytta i ditt politiska arbete i kommunen?

mvh
Göran Stenstrand
Skärgårdsbryggan

Raymond Svensson sa...

Lika bra att erkänna, jag har missat Skärgårdsbryggan.com! Men nu har jag ju blivit varse webbtidningen för skärgården.Må ni ha fortsatta framgångar ......