onsdag 30 juli 2008

Nu drar jag till fjälls!

Vid midnatt ligger jag i liggvagnen som ska oss till Undersåker. Därifrån ska vi åka bil och sedan de sista 5-6 km ska vi vandra till fiskecampen.

Det som med åren blivit vår favorit. Vi kan meta eller flugfiska i ån/bäcken. Vi kan ha spinnfiske eller dragrodd i sjön. Vi kan alltså beroende på väder, humör och annat välja vart vi ska fiska och vilken/vilka metoder.

Platsen? Ja det du! Ajvin Sijte, ett fantastiskt ställe. Värt att pröva.

Nattåg, inköp hos Monica och Kent som driver ICA Undersåker och sedan bilfärd till vandringsstigen. Tidigare har vi åkt taxi men nu har Bosse åkt tidigare för att bl.a. plock hjortron, skogens guld! Ja lite fiske ska han också ha hunnit med när vi kommer på torsdagsmorgonen.

Väl tillbaka på söndag eftermiddag blir det jämtlandstallrik hos Monica och Kent (hoppas jag) och en öl. Sedan blir det nattåget åter till hufvudstán. Med fiske i bagaget. Jag hoppas.

Så blir det inget på bloggen förrän på måndag den 4 augusti. Då ska jag berätta om fisket och lite till.....

För övrigt ser jag gärna att vi får en bra start i koalitionen i Haninge nu när ledigheterna snart tar slut. Vi har en omfattande dagordning och stor lust för att utveckla. Allt till gagn för medborgarna och företagarna som valt att bo, verka och leva i Haninge.

Inga kommentarer: