torsdag 5 juni 2008

"Ledighet", sol och gräsklippning!

Nu står tre dagars "ledighet" framför mig. Härligt! Inte minst om solen fortsätter och värmer kropp och själ. Visst blir det arbete i form av läsning av diverse handlingar. Kommunfullmäktige i Haninge har ju budgetmöte på måndag och landstingsfullmäktige möts på tisdag. Och så väntar en hel del tidningar också på att bli lästa.

En eller två omgångar av att klippa gräset på stugtomten blir det också. Först av allt blir det dock att handla några jeans och sommarskjortor. Ja kanske nå´t mer denna torsdag.

Nationaldagen ska naturligtvis firas. Hur vet jag inte i skrivande stund men det blir säkert i sällskap av många fler.

På lördag har min dotter bjudit in till "sommarfest" i Bandhagen. Det ska bli roligt att möta alla andra som man inte sett på ett tag. Ja kanske det dyker upp någon som jag inte känner.

Smaka på Stockholm blir säkert en annan aktivitet denna helg. Bluesjammet på Stampen får dock stå över. Jag ska ju hinna ha det lungt också;-)

Inga kommentarer: