måndag 30 juni 2008

Sommarledigt!

Jag har nu tillbringat en härlig vecka på Rågskär, ett fantastiskt fd "skärgårdshemman" som nu hyrs ut via Skärgårdsstiftelsen. Det var sol och värme nästan hela tiden. Skillnaden var stor gentemot förra årets vecka, då regnet var ihållande och ihärdigt! Vi hann med två turer till Guns Livs Nämdö, en för att handla och hämta beställda varor. Den andra turen var för att ha en middag för Katarina, som fyllde tolv år. Det var gott och gav mersmak! Sebastian och jag tog också en tur till Östansviks Gård där vi köpte grillkött ( lammkotletter och lammstek) och grönsaker. Ja, en kopp kaffe hann jag också med! Det blev en lyckad grillfest på skäret på fredagskvällen. Turen till Bullerö får vänta till nästa år.

Väl hemma så handlar det om att ställa i ordning lägenheten efter vissa förbättringsinsatser tidigare i vår. Lite färg där och här, sätta ihop lite nyinköpta möbler, hänga gardiner osv.

På onsdag är det dags för möte med stadsbyggnadsnämndens plan- och byggutskott. Och sén en träff med kommunens personalförening. Därefter blir det ledigt! Måndagen den 21 juli är jag tillbvaka i kommunhuset. Ja lite läsning av diverse papper och skrifter blir det naturligtvis under ledigheten. Huvuddelen av lästiden hoppas jag kunna ägna deckare och skönlitterärt.

Det betyder också att det blir ett längre uppehåll på bloggen, tror jag ! Kanske andan faller på och datorn finns tillgänglig. Man vet aldrig.

Há en skön sommar!

För övrigt anser jag att det var rätt lag som vann fotbolls-EM, Spanien. Och snart är det OS.

Inga kommentarer: