måndag 2 juni 2008

Härlig helg - gräsklippning

"Veckan" i Strasbourg och skärgårdsresan med invigning av två nya naturreservat i fredags gjorde att behovet av vila och rekreation var stort när helgen kom. Och jag tog vara på tillfället! Sovmorgon på lördag, brunch på balkongen (som låg upplyst av solen) och sedan Stampen (bluesjam!) på eftermiddagen gav nya krafter, på olika sätt!

På kvällen blev det James Bondfilm, redan glömt titeln. Suck! Ingen höjdare precis.

Söndagen blev annorlunda. Inköp av gräsklippare och sedan klippning av gräs på sommarstugetomten. Den hade ju inte blivit klippt sedan i höstas. Tre-fyra decimeter högt gräs på sina ställen. Och de var många på den 1700 kvm stora tomten. Jag nöjde mig med att använda grästrimmern runt träden, buskarna och längs infarten. I dikesrenen gick också trimmern att använda. Sedan fick gräsklipparen ta hand om resten. Knappt halva tomten återstår att klippa och det ordnar jag kommande helg. Motion i rikliga mängder och sol i massor!

Den viktiga handbollsmatchen Sverige-Island tänkte jag mig också avnjuta. Såg matchen gjorde jag, men njöt inte. För att citera Tomas Svensson, en av de svenska målvakterna, "så dåligt som vi spelade har vi inget i ett OS att göra"!

När måndagsmorgonen infann sig, upptäckte jag muskler som jag inte tidigare fanns :-). Ett tecken på att de uteblivna besöken i gymet gett oönskat resultat. Liksom de långa promenaderna med stavarna. Här ska det bli skärpning.

För övrigt hoppas jag att den kommande nationaldagen sjätte juni blir en folklig och festlig dag. Vi behöver det!

Inga kommentarer: