fredag 8 maj 2009

Frukost på solig balkong - bra start på dagen

Idag gjorde jag som de flesta av denna veckas morgnar: åt min frukost på balkongen. Gott. Soligt.

Gladde mig åt gårdagens hockeyvinst mot Tjeckien. Läste morgontidningarna i lugn och ro. Och sén blev det bussen till kommunhuset.

Stegräknaren uppgår till knappt 1400 steg. Så nu gäller det att gå på under denna fredag. Promenaden till "yrkesgymnasiet" behövs. Där ska jag delta i ett möte om hur bygglärlingarna ska kunna praktik.

I eftermiddag har kommunen ett seminarium med anledning av det svenska ordförandeskapet i EU. Det är också ett sätt att i förtid uppmärksamma Europa-dagen som infaller imorgon. Då är det också arrangemang av partier och kommunen i Haninge Centrum.

Förmodligen kommer jag att följa semifinalen i hockeyVM mellan Sverige och Canada. I så fall gör jag det i gott sällskap.

Inga kommentarer: