torsdag 20 mars 2008

Flugfiskepreminären får vänta - isen ligger!

Jag har längat ordentligt efter flugfiskepremiären. Och jag var ganska övertygad om att den skulle äga rum idag, men ack ack, ack. Isen ligger på Nedre Rudan! Men målbilden finns där: lite, nästan omärklig vind, hyfsat kast, på hemtagningen blir det sträckt lina: fisk! Det dröjer nog några dagar innan det blir flugfiskepreminär. Tyvärr.

Så istället blir det shoppning! Mat och god dryck ska inhandlas. Och min prenumeration på recept gör också att jag troligtvis kommer att fixa ett antal våfflor, med "extra tillbehör". Ett glas mjölk hör till naturligtvis.

För övrigt så hoppas jag att Brynäs klarar sig kvar i ishockeyns elitserie. Gårdagens vinst mot Västerås inger sådana förhoppningar. Det känns helt OK för en som är född i Trödje, Hille församling, strax norr om Gävle.

Inga kommentarer: