onsdag 19 mars 2008

Nu är det påsk!

Nu står påsken för dörren och för oss godissugna blir det högtidsstunder. Vi ska fylla våra påskägg för vårt eget behov, för besökande, inte minst påskgubbarna/gummorna som ringer eller knackar på. I kombination med långa stärkande promenader kan godissuget och intaget vara OK men annars ökar ju bara vikten.

Hyfsat väder, dvs inga hårda vindar med eller utan regn, hagel eller snö så hoppas jag få njuta av några timmars flugfiske i Nedre Rudan under påskhelgen. Nedre Rudan, mitt "närmaste" put and take-vatten, som jag delar med över 30 000 andra haningebor.

Om vädret för ute-aktiviteter är olämpligt blir det säker någon deckare som fångar mitt intresse. Men jag tror att också en och annan kommunal handling blir läst. De kanske inte är lika spännande som en bra deckare, men väl så intressanta???

För övrigt vill jag gratulera Edsbyn till SM-guldet i bandy. Sandviken fick vända hem med 6-11 i finalen, trots sina två överlägsna vinster i seriespelet. Ja det gäller att satsa på rätt match!

Inga kommentarer: