söndag 23 mars 2008

God mat ger livskraft och glädje

Ja tänk nu är snart påsken över! Mycket god mat och dryck, tyvärr också en hel del godis, har det blivit. Denna påsk blev det också för mig en ny upplevelse; en brunch med "fyllda" våfflor med grovriven mandelmassa och äpple, och ett glas mjölk, ja faktiskt också ett litet glas Amfora Muscat d'alexandrie.

Påskafton var ju också lördag så det blev också ett längre besök på Stampen, god rockig rock (!) och blues. Jamsession. Varje lördag mellan 14-18 är det fri entré till dessa jamsessions. Du märker knappt att det inte är repeterat, musikanterna bara kör. Och tänk var goda musiker kan göra när de kommer tillsammans, även när det är första gången. Som när tex. den 15-årige gitarristen Alex glatt och med bravur ställde sig upp och körde några låtar. Tillsammans med äldre herrar som kunde vara han mor- eller farfar!

Idag är det också kvalserieomgång till elitserien. Jag har ju inget "eget lag" men det är alltid kul när det går bra för Brynäs. Så vi får se hur det går.

Men innan jag bänkar mig framför TVn och den hockeymatchen blir det en utflykt. Grillpremiären ska ske i Tyresta.

För övrigt ser jag fram emot den 1 april. Då får jag och tusentals andra "Haningebor" en ny postadress : Vendelsö. Alla med postnummer 136 59, 136 66-73 samt 136 75 får Vendelsö som postadress.

Inga kommentarer: