torsdag 15 maj 2008

Lunchen viktig

Ibland, alltför sällan tyvärr, har jag en sammanträdesfri dag. Denna torsdag är en sådan. Skönt, för här måste städas, sorteras och slängas papper. För skrivbordet är till hälften fyllt av fyra högar (skrivbordet är bara 800x400mm).

Dock är en sak särskilt viktig denna dag, lunchen med coachen Holger Björklund, Ateljé Lyftet. Det ska bli roligt att träffas igen. Inspirerande och utmanande som vid tidigare möten, oavsett frukost- eller lunchställe.

Javisst är några saker inbokade för kvällen. Bl.a. prisutdelning för kommunens Må Bra-tävling. Över 600 deltagare i 115 lag från olika förvaltningar har deltagit. Det har handlat om att tillsammans samla "pulshöjande aktiviteter". Det är fina priser ska jag få dela ut ikväll. Efter prisutdelningen är det start i Haninge Marathonstafett. Den klarar sig väl så bra utan mig, för jag har annat planerat för kvällen, möte med kommunens demokratiberedning.

Mötet med demokratiberedningen handlar om att planera arbetet med uppdraget om hur "kommunen kan främja medborgarnas deltagande i ett aktivt civilsamhälle". En lika spännande som utmanande uppgift! Med ett redan rikt förenings- och kulturliv i Haninge, så kan det bli bara bättre. Fler engagerade haningebor kan bidra till att utveckla vår kommun. All utveckling kommer inte till stånd tack vare eller pga politiska beslut. Tack o lov!

För övrigt känns det bra att hunnit renovera sov- och vardagsrummen under de senaste två veckorna. Nya golv, målning av väggarna mm. Kul. Upptäckt muskler som jag inte visst fanns:-) Nu återstår dusch- och badrummen och arbetsrummet.

Inga kommentarer: