torsdag 28 augusti 2008

Glad och p g

Så här glad blir man efter ett antal dagsr fjällfiske i Ö Vattesjön! Och imorgon blir det kräftfiske. Må turen vara med oss!

I onsdags var det en mycket lärorik dag: Jag och många andra från Haninge kommun, politiker som tjänstemän, var i Uppsala och "studerade spårbilar". Ja, jag vill åka spårbil i Haninge om några år! Centerpartiet i Haninge, har också väckt förslag om att den frågan ska studeras mer på djupet. Spårbilar kan ju vara ett bra sätt att komplettera buss- och pendeltågtrafiken.

Onsdagkvällen ägnade jag Stadsbyggnadsnämnden. Många viktiga frågor fanns på dagordningen. En del återkommer eftersom det igår bara var ordentliga genomgångar och besluten ska fattas i september. T.ex. förslaget till ny VA-taxa och budgeten för nästa år. Kniviga och väsentliga frågor. Innan kvällen var slut hann jag också med att inför Centerpartiets grupp i Sveriges kommuner och landsting berätta om arbetet i CLARE, Europarådets kommunalkongress.

Ikväll var det höstpremiär för rock&roll aftnarna i Folkets Huse, Handen. Invaders stod på scenen. Det är inte vilka musiker som helst, det är musikanter! Tompa Rocker Olsson, Curre Fröberg, PO Alm och Lennart Clerwall. Stämningen på topp. Inte undra på med så glad och fartfylld musik.

För övrigt kan jag berätta att jag också idag gästade en av skärgårdens företagare. Ja också en kollega i Skärgårdsstiftelsens styrelse, Elisabeth Dingertz, som driver en restaurang och café vid Lillsveds brygga, Värmdö.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas minen är lika glad efter fredagkvällens kräftfiske.