lördag 16 augusti 2008

Mötet med hundratals personer på Utö

Idag genomförde centerpartiets landstingsgrupp utdelning av en centerbroschyr kring viktiga skärgårdsfrågor. Jag, Regiana Hortin, Stockholm och Tage Gripenstam, Södertälje hade valt att möta människorna på Utö. Regiana hade också med sig sin dotter Diana, härligt (?) spring i kroppen och glatt humör!

Via buss och bil och båt (Waxholm II) anlände vi strax efter 11 till Gruvbryggan, Utö. Vi trotsade regnet och besökte ICA, Regiana behövde batterier till sin kamera. För aktiviteterna och Utö skulle ju dokumenteras! Tack o lov så gav regnet upp, inte vi!

Iklädda våra Centerjackor hann vi förutom att dela ut broschyrer, också att besöka några av Utö´s sevärdheter; gruvhålen, kvarnen, värdshuset , och se lite av naturen. En god lunch avnjöts på Utö Värdshus.

Min sonson Simon kommer nu också att kunna få glädje sig åt ett nytt "gossedjur", en fågel. Jag kunde inte motstå frestelsen att köpa en sådan i en av butikerna.

Vid återkomsten till Årsta brygga tog vi också friheten att på bilarna som stod parkerade, placera vår broschyr. Ensamma om detta förfarande var vi dock inte. Några av bilarna hade också försetts av inbetalningskort av parkeringsavgifter!

För övrigt vill jag gratulera Thomas Johansson och Simon Aspelin till det olympiska silvret i tennis. Vilken match de genomförde mot fransmännen! Den som gav möjligheten till dul och som blev en mycket välförtjänt och överraskande silvermedalj. Guldmatchen såg jag ju inte då jag var på Utö för att dela ut Centerbroschyren om skärgårdsfrågorna.

Inga kommentarer: