måndag 22 september 2008

Två dagar har jag tillbringat i jämtlandsfjällen. Närmare bestämt en vandring från Storulvån till Blåhammarens fjällstation, 13 km en riktning. (Jag står på bilden med Storulvåns fjällstation i bakgrunden och är på nedgång från Blåhammaren.)

Natten fredag-lördag förflyttade jag mig i liggvagn från Stockholm till Enafors. Vid sju blev det frukost och sedan steg vi av i Enafors för att med abbonnerad buss åka till Storulvån, 40-talet förväntansfulla (?) fjällvandrare, dock inte alla skulle till Blåhammaren.

Väl framme i Blåhammaren, efter fyra timmars ganska enkel vandring i mulet väder, dvs, bra vandringsväder, och en timmes lunch vid Ulvåtjärns stugan, blev det dusch och lite vila. Kvällen var som "vanligt": tre-rätters middag med väl utvalda vin till. Blomkålssoppa med fårfiol var förrätt, souvas huvudrätt och fäbodglas med pecannöt och hjortronsylt var desserten. Utsökt!

Efter frukost på söndagsmorgonen styrdes så stegen åter emot Storulvån. Och då sken solen! Ja den gav oss vackert sken under hela vandringen tillbaka. Väl varmt var det "styckevis" men inga shorts fanns i packningen så det var bara att trava på i jeans och skjorta.

Europa-frågorna bloggar jag om på
http://raymondieuropaparlamentet.blogspot.com/

Inga kommentarer: