lördag 6 februari 2010

Glatt och spännande Göteborg

Nu är Centerpartiets kommundagar i Göteborg på väg att avslutas. Partisekreteraren Anders Flanking "syr ihop" det som sagts och manar på oss om kommande angelägna insatser för att nå framgång i valen i höst.

Roligt träffa alla gamla vänner. Också roligt att lära känna några nya centerkollegor. Tiden för knapp att hinna med att prata några ord med alla man vill. Men det blir fler tillfällen. Dock måste vi först inrikta oss på arbetet med att skapa förutsättningar för framgång i höstens val.

Lärorikt har det också varit. På många sätt. Ett mycket spännande seminarium som jag deltog i var ett som handlade om den offentliga sektorn och den nya lagstiftningen om att inte bedriva konkurrerande "säljverksamhet" med t.ex. privata företag. Sociala medier (Facebook, Twitter, FlickR...) var också temat för ett annat seminarium jag deltog i. Och nu ska jag försöka leva upp till det som jag fick lära mig. Redan nu har jag bestämt mig för en sak: Europabloggen (raymondieuropa.blogspot.com) lägger jag ned. Mina funderingar kring Europa-frågorna kommer jag att istället ge uttryck för på i denna blogg.

Snart sitter jag på tåget tillbaka till Stockholm. Hoppas hinna med ett besök på Stampen innan jag återser några nära och kära. Och imorgon blir det bandy; Hammarby möter Katrineholm på Zinkensdam. Kanske också du tar en sväng förbi Zinken, gratis entré bjuder sponsorerna på.

Inga kommentarer: